Hjälp med föreningens webbplats

Från 300 kr (per 15 min)

Vi hjälper dig kvickt med de tekniska detaljerna om du kört fast och vill komma vidare. Berätta vad du behöver hjälp med genom att mejla support[at]pagio.se så gör vi ett prisförslag för tjänsten.

Backup och återställning

Görs dagligen, veckovis eller månadsvis. Alla filer lagras tryggt och säkert och webbplatsen kan snabbt återställas utifrån sparade backuper.

Uppdatering av WordPress, tema och tillägg

Med webbplatsen är kopplad till ett serviceavtal underhåller vi systemet regelbundet med de nya versioner av WordPress, tema och tillägg. På så sätt hålls hemsidan säker och i toppskick för att prestera maximalt och minimera eventuella avbrott.

Fri mejl- och telefonsupport

Föreningen har prioriterad support med svar på frågor, hjälp med småändringar, dokumentation och tips.

SEO förbättringar

Vi optimerar innehåll, metadata, länkar och andra faktorer som påverkar sökmotorers ranking, så att er webbplats får en högre ranking och mer synlighet på söksidorna hos t ex google.

Säkerhetskontroller

Webbplatsen genomsöks regelbundet och hittas någon skadlig kod eller malware raderas och åtgärdas det som skadats.

Om hemsidan blir hackad

Det händer sällan att en hemsida blir hackad när den underhålls regelbundet men om det trots det skulle ske så reparerar vi den & återställer den utan extra kostnad.

re-design och wordpress till äldre hemsidor

Det är milsvid skilnad på en gammal trög, ofunktionell hemsida som inte heller är lätt att läsa på mobiler jämfört med en ny modern hemsida. Ska ni satsa framåt i föreningen är det rätt steg att ta och ni är varmt välkomna till oss!

Vanliga frågor

Behöver man göra uppdateringar?

Ja, regelbundet underhåll av hemsidor är minst lika viktigt som att skriva effektiv kod och skapa användarvänlig design. Detta för att vara säkra på att hemsidan alltid fungerar och att den uppdateras i samma takt som webbläsare, programvara och annat som kan påverka hur en hemsida upplevs.

Kan vi göra uppdateringar själva?

Javisst, men fler av våra kunder känner att de inte själva hinner med att uppdatera sina hemsidor i den takt de önskar, eller har kunskapen att lösa mindre problem när de dyker upp. När vi gör uppdateringar tar vi alltid först en backup, så att webbplatsen går att återställas om det skulle behövas. Vi kollar också så att WordPress, tema och tillägg är kompatibla med varandras versioner för att vara säkra på att allting kommer att fungera som det ska efter en uppdatering.

Vi använder temat Ridsport men vill inte jobba med det tekniska underhållet. Kan vi teckna ett serviceavtal i efterhand?

Ja, det kan ni göra. Kontakta oss så gör vi först en granskning av hemsidan för att se i vilket skick den är och planera vad som behöver göras.

Vi har en äldre hemsida som någon annan gjort. Kan vi få hjälp med den?

Ja, vi tittar gärna igenom er hemsida och ser vad som behöver göras. Kontakta oss!

Vilken uppsägningstid har serviceavtalet?

Serviceavtalet löper under 12 månader och kan sägas upp när som helst, senast i månaden före den sista månaden av de 12 månaderna.

Kan vi betala med autogiro?

Nej, vi har inte autogiro men använder e-faktura som standard för *fakturering. E-fakturan registreras direkt i föreningens bank (eller ekonomisystem).

E-faktura är en elektronisk möjlighet att betala fakturor automatiskt på förfallodatum direkt i internetbanken, när du godkänt en e-faktura kan alltså betalningen göras automatiskt på förfallodagen. Detta gör att man som mottagare får alla fakturor samlade i sin internetbank vilket ger en bra överblick. Med e-faktura slipper ni också faktureringsavgifter.

* Vi erbjuder PDF-fakturor till de föreningar som inte kan hantera e-fakturor